Trassel Incognito

Alla inlägg under juli 2011

Av Trassel - 29 juli 2011 19:23


Puh i den här värmen orkar man ju inte tänka klart...

Kanske inte är så klart annars heller, men i alla fall!


I dag har jag guidat schweiziska turister, köpt kattmat som en spanjor nästan höll på att betala åt mig. Nej, inte ta min kattmat, skrek jag! Då får jag stryk av katterna när jag kommer hem. Han hade humor - och garvade.

Har köpt ingefärsgodis och spanat in el-gitarrer med yngste sonen. 

Samt "överlysnnat" ett samtal mellan en mamma och pappa på semester med småbarn. En ville åka och titta på en dator... En undrade hur F*N de skulle hinna med det då det var en massa annat som skulle göras (rabblade upp en lång lista). 

Glad att jag inte behövde sätta mig i bilen med den familjen sedan, om man säger så.


   A view from a bro!

    Lunchställe med fredagsunderhållning...

    Cyklar på St Eriksgatan

    Suspekt person som spanar på instrument...



Trevlig helg!


Av Trassel - 27 juli 2011 21:27


   Munkbron

    Katarinahissen

    Skanstull

    Skrapan Söder

    Medborgarplatsen

Av Trassel - 24 juli 2011 16:59


Idag borde jag har målat naglarna gula...



...för att hedra Cadel Evans som idag (troligtvis om inget oförutsett händer - tvi tvi tvi!) vinner Tour de France! Gult som i den gula ledartröjan har har på sig.


Men...



...istället blev naglarna mintgröna (inte av någon speciell anledning alls utan bara för att jag tyckte att det var en snygg färg - nr 18 Frozen Yoghurt från Viva la Diva).

Och här avslöjar jag vad jag dricker under tiden jag tittar på TdF. Nyttigt.... Nej men gott! 



Och så här intresserad är Liten Röd. Både av Tour de France och av vilken färg mina naglar har... Antagligen lika intresserad som du. 



Av Trassel - 20 juli 2011 21:09


  



Viva España



var temat i kväll



     Och alla var med...

Av Trassel - 20 juli 2011 18:30


  • så satt Allsångs-Måns och fikade nere på mitt Wayne's i dag...
  • så har jag åkt pendeltåg i dag...
  • så har Eric Amarillos låt fastnat i mitt huvud...
  • så har sonen gjort om texten till Amarillos låt (med tanke på hur han ser ut)
  
   
"Om jag säger jag är 17 men egentligen 42, vill du ligga med mig då...???"
  
(sonen tycker han ser ut som en äcklig gubbe och jag kan bara hålla med...)

Av Trassel - 19 juli 2011 21:29



Äldste sonen blev sugen på Thai och lagade dagens middag! 




 

ขอบคุณมาก


  




 

   

   

 


Till och med Liten Röd gjorde sig besvär att äta med pinnar! 

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards