Trassel Incognito

Alla inlägg under februari 2012

Av Trassel - 29 februari 2012 20:49


Drygt 3 miljoner tittare följer Melodifestivalen varje deltävling.


2100 mail ramlar in till Aftonbladet när Ranelid hotar med att hoppa av. 
"Vi vill ha dig kvar!", rasar läsarna.


Jag säjer bara: Följ din innersta känsla Kjelle! 

Om så kan ju ni 2100 personer rösta på honom.

Om ni har lust.


Och så hoppas jag på det bästa.....



Är han inte liiite känslig den där Ranelid?  

Av Trassel - 25 februari 2012 22:45

Entré:

Gina +++++
Sarah ++++
Helena ???  (Alexis i Dynastin som en vän skrev på FB). 

  


Helena gör en Ranelid med pratsång fast sååå mycket bättre.    






  • Charlotte Perelli - här är det muskort (vääääldigt kort) som Camilla Thulin skulle ha sagt… Vingarna i videoinstallationen ballast. Annars ganska lamt.
  • OPA – påminner om den där charterresan till Kreta för 30 år sedan. Portugal skulle gilla den säger 13-åringen. Nä, det gifter sig inte.
  • Dynazty – inget större fel men som traditionell mellofantast säger jag nej.
  • Lotta och Christer – skrivet av Holm. Pensionärsträff utbrister maken (som är äldre än de som sjunger och har författat). Hallå om inte detta är en kopia så what!!!? Så passé! Sorgligt! Och när Sjögren sjunger ”You’re so hot” då brister det!!!! L ä g g  n e d ! ! !
  • Hanna Lindblad – modernt, coolt, gillar!!
  • Axel Algmark – nej tack. HH-kopia.
  • Lisa Miskovsky – snyggt, stillfullt, musikaliskt! Kvällens bästa!!!
  • Danny – tycker om Danny! Men ikväll är det inte rent. Låten säger inte så mycket. Cool nummer. Grattis på födelsedagen!


Jag tippar (önskar):

Lisa
Hanna
Danny
tror även Dynazty eller Charlotte.





Blir:
Lisa och Danny till Globen.
Dynaszty och (här får jag kräkreflexer) Christer och Lotta till Andra chansen.

  



Bäst och snyggast i kväll Gina och Lisa!!!




Nä nä nä!!!


 


  Snyggt!


 
Skitsnyggt!
   
Darrigt!
    
Tuttchock 1! Bergström är strålande i sketcherna! 
   
 Tuttchock 2!
   
Antikrundan. Ha ha ha!

Av Trassel - 24 februari 2012 23:18

Just nu känns det som om bloggen har blivit en slags schlager-blogg!

Och i morgon är jag tillbaka. Troligen för att dissa Herr Sjögren! 
Kan redan nu säga att jag inte kommer gilla det. Enbart pga honom. Numret alltså! 


Jag är ledsen att det inte blir så mycket annat just nu men det beror precis på att det är mycket.

Jag delar mina ord, gracer och min energi på flera ställen och vissa ställen är mer viktiga än andra i detta nu.

Så ha överseende.


Tack!


  



 

Av Trassel - 23 februari 2012 11:39



Som om prinsessan kommer bära denna...


*fniss*


Dream on Expressen!  

Av Trassel - 23 februari 2012 11:19

 


I dagens Aftonbladet...


Hur tänkte de då?


Nu är du (mamman?) fast i du-hinner-inte-duscha-än-mindre-klä-på-dig-träsket!


Inte vet jag...

Av Trassel - 20 februari 2012 20:00


  Foto:Robin Lorentz-Allard, Magnus Sandberg Aftonbladet

 




Ranelid jämför sig själv med kungen av Rosengård!




Så läser vi I AB i alla fall...


Men den skillnaden att Zlatan ALDRIG förlåter!  





Ranelid har uppenbarligen inte läst Zlatans bok...



Undrar om Zlatan läst något av Ranelid. Eller ens bry sig. 

Av Trassel - 18 februari 2012 22:31

   

Hallå snygga tjejer! Sarah - det snyggaste jag någonsin sett henne i! Fan, tjejen är ju ung och het! Låt henne vara det. Tids nog blir hon tant! 

Gina är som en läcker smörkola som man bara vill äta! Så läcker! Och hur begåvad är hon! +++++



Många utropstecken där. Nu behärskar jag mig 

  • Youngblood kommer 20 år försent med sin pojkbandsstil. Mixad med Saade men inte N’Synced…
  • Maria BenHajji först nästan en troschock när hon ska göra entré. Rädd att hennes klänning ska brinna upp av alla ljus. Sen kommer hon i gång och det är… hyfsat.
  • Mattias Andéasson börjar med att gilla hans byxor! Sen blir det lite Titziano Ferro och jag gillar! Det är ju italienskt! Snyggt, snyggt, snyggt. Tom yngste sonen gillar. DET är stort.
  • Love generation Saknar ena benet på jumpsuiten. De flirtar lite med hårdrocken och det svänger. Stop.
  • Carolina Wallin Pérez Snyggt och mycket KENT-inspirerat. Originellt!
  • Andreas Johnson utan Carola. Yes! Glädje, jag smälter, jag gillar! Bäst. Konstaterar att tjejen i kören inte lär var med i Baku! H Ö G G R A V I D ! ! !
  • Molly Sandén Åh Molly! Så vackert och starkt och säkert och BRA!
  • Björn Ranelid feat. Sara Li Hmm, Sara behöver INTE Ranelid om man säger så. Det är bara en upprepning av hans stranden-jag-stranden-du-bla-bla-bla-bla… Den orangea mannen: NEJ TACK! Han är bara en patetiskt se-mig-älska-mig-människa. Har svårt för sådana. Utan ödmjukhet finns ingen charm…

Jaha, vad händer!


Molly (är jag helt ok med) och Sveriges största Ego (jämte Guillou) går vidare.
Andreas och Youngblood (???) går till andra chansen.

 
Faan, hur länge ska Andreas behöva lida för sitt snedsteg med Carola…????

Jävligt konstig kväll! 


Av Trassel - 11 februari 2012 23:15



 


Vem behöver fler killar när kvinnorna är så här sköna!?


 



  • Ulrik Munther Söt förvisso. Mogen röst för sin ålder, musikalisk men ganska slätstruken. Får alla tjejers röst.    
  • Top cats Gillar soundet iofs men NEJ! 
  • Sonja Aldén Bygger broar... men tyvärr Suckarnas bro... Passé!
  • Andreas Lundstedt Ålskar Andreas men det känns tomt. Han kan så mycket mer.
  • Timoteij Ser mig själv på en strand med stormande hav med vind i håret och med en fiol i handen. En taggad reklam för schampoo.. Eller något... Blir fel. Helt fel.
  • David Lindgren Nu är det Saade wannabe eller Danny wannabe... Stämmer inte överens. Totalt fel. 
  • Mimi Oh Engelsk lakrits konfekt visuellt. Men jag säger nej tack! 
  • Thomas Di Leva Gillar Thomas men inte i detta sammanhang. Fy vad beiget! Blir förlamad.

   

I övrigt: Gina bedårande vacker! Och begåvad rakt igenom hela programmet. Klädval suberbrt, nu snackar vi!!! Önskar jag vore lika fin i vit tyll!  A V U N D S J U K !  
Sarah sååå mycket snyggare! Cool! 
Bergström brilliant i sina sketcher. Maisan, Lasse, de Paula och von... (hoppas jag fick till det rätt nu) Skeetabra!


Som sagt Gina regerar. Sarah likaså. 

I övrigt är kvällen fruktansvärt likgiltig....



Sammanfattning: Ulrik och David Lindgren till Globen... Jaha!?!?



Top Cats och Timoteij till Andra chansen... Jaha...




Betyg: Nej, till och med grannarnas gräl var mer intressant.

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards