Trassel Incognito

Alla inlägg under februari 2012

Av Trassel - 9 februari 2012 21:42


...Marie Serneholt schlager!


 

Av Trassel - 7 februari 2012 21:11


Jonas på Adam Live!


Lite Top Model!


Lite Project Runway! 


Kan kvällen bli mer fjollig än så? 


I'm superficial and shallow!



LÖÖÖV IT!!!

Av Trassel - 5 februari 2012 10:40

Foto: Olle Kirchmeier/SVT



Min första reaktion när programledarna gör entré är: -Vilka fula klänningar! De må vara vintage och Sjöstedt och Thulin men… Nä! Tantigt (och det är väl ungefär här jag får stryk eftersom jag känner hon som har stylat)!


Däremot gör de en strålande insats! Sarah är hur cool och stabil som helst. Helena levererar, speciellt i sketcherna i mellanakten. Och Gina! Ja, Gina! Henne är jag kär i! Vilken skön tjej! Här snackar vi Sveriges framtid! En klar stjärna! Här blir det många utropstecken!!!


Låtarna då:

  • Sean Banan – Kingen! Ja, jag blir glad och kommer på mig själv att sitta och fnissa mig igenom låten. Lite mot min vilja. Vem vill erkänna att man gillar dagis-pop liksom… Men han är för skön!
  • Abalone Dots - Är väl vackert men jag blir lite sömning…
  • The Moniker – Den stora besvikelsen. Älskade honom förra året men detta bidrag blev jag inte alls förälskad i…
  • Afro-Dite – De är snygga! Det är disco! Det är glamour! Det räcker för mig! Shake it, shake it! Dessutom helt moderiktiga i snygga pasteller.
  • Dead By April – Gillar, om jag slipper growlet. Sångaren får utmärkelsen ”kvällens snyggaste” (kille)! Men konkurrensen var ju inte överdrivet hård. Och så avslutade han med ett ”tvåhandshjärta”. Hur gulligt är inte det!
  • Marie Serneholt – Saltade och pepprade. Snygg! Guldnakenchock? Texten var ju inte så svår att hänga med i men var det bara jag som fick STORA Alesha Dixon-vibbar (The boy does nothing)?
  • Thorsten Flinck – Thorsten är Thorsten!
  • Loreen – Här blir jag mållös och förälskad för andra gången i kväll! HUR snyggt är inte det här! Den här låten och Loreens uppträdande kan definitivt ta hem hela rubbet i Baku. Love, love, love!

Och så blev det dags att rösta. Och för en gångs skull röstade Sverige bra. Loreen raka vägen till Globen – check! DBA likaså.


Såg ni förresten Marie Serneholts uppgivna min när hon insåg att det stod mellan henne och DBA? Hon gav liksom upp där. La sig raklång.
Tokhyllad förra året som programledare. Tokdissad i år som deltagare. Ge inte upp Marie! Det är bara att fortsätta peppa. Och peppra.



Göteborg nästa!

Av Trassel - 5 februari 2012 01:29


Ja! Fortfarande jävligt kallt!! 


Inte skönt men väldigt vackert! 


 


Mitt Stockholm!


Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards