Trassel Incognito

Alla inlägg under november 2011

Av Trassel - 30 november 2011 17:22


Mellan SAS och Jessica Almenäs:



Jessica Almenäs
 Oj, då är det lite farligt när folk går på toaletten då? Då rubbas ju balansen.
  
  
  
Alltså Jessica! Ge dig! 
Självklart gör ju SAS det BARA för att jävlas!!! Naturligtvis!!!

Om du kunde något om flyg så skulle du veta att det är skillnad mellan start/landning och cruising uppe på höjd!
Start och landning är kritiska punkter som kräver precision! Men okey då, vi höftar till det lite idag.... 
Oj då!


Bara ge dig!!!

 

Av Trassel - 29 november 2011 16:12


Läs den här notisen i Aftonbladet!


Det förstår väl vem som helst! 
Har man direktkontakt med "han där uppe"  så behöver man ju inget bälte....

Man sitter ju så att säga säkert! 



Av Trassel - 21 november 2011 20:00

Just som man tror att krisen är över!!!


Här har vi skruvat Ikea-möbler hela dagen utan att yttra ett endaste ont ord till varandra...


Så börjar Navy CIS!!!



Fy fan!


Nu tar jag på mig hörlurarna och flyr till Downton Abbey!


Av Trassel - 19 november 2011 14:03


...bor på Downton Abbey!


Jag har just avslutat säsong 1 på DVD. Missade den när den gick på tv men tar igen det nu. 

Jag fullständigt ÄLSKAR dessa välgjorda bittiska serier! 


Så nu känner jag lite sorg... Över att det är slut.


Hur ska det gå för systrarna Mary, Edith och Sybil? 

Är glad att de inte är mina systrar... Okey, Sybil är ganska sympatisk men de andra två är beräknande intrigmakerskor! 


Och hur kommer det gå för Anna och mr Bates?
Blir de någonsin ett par?


Favoritkaraktärerna är nog butlern Charles Carson och änkegrevinnan av Grantham, Violet Crawley!
Kanske för att de gestaltas av två fantastiska skådespelare, Jim Carter och Maggie Smith.



Så hur ska jag nu hantera sorgen och saknaden efter mina vänner?


I'm sort of hankering for more! So to speak...



Jo, jag kastar mig över DVD'n med säsong 2! Som kom med posten från England i förrgår. 


 


Thank heaven for HMV
Good save the Queen!


And all that jazz...  





Av Trassel - 18 november 2011 21:45


Meat eater...


 



Lover...


 

Av Trassel - 17 november 2011 20:42


Dressman har just nu en reklam som gör mig minst sagt förvirrad.


De visar en massa (nästan) nakna karlar och säger: -Ta 3 betala för 2!


De menar väl karlarana, säg! 

De gör väl det! 


Snälla! 


Ska skriva min önsklista inför jul nu. 

Jepp.

Av Trassel - 17 november 2011 16:16


Står och beundrar röran i hallen....


Ett gäng skor.
Och inte ett enda par är mitt,,,


Och så säger de att det är något med kvinnor och skor!


   

Av Trassel - 16 november 2011 14:39


I går kväll fick jag följa med sonen som hade fått en speciell inbjudan till att lyssna på samt träffa sitt favoritband





Foster the People




Bjuder här på några bilder från kvällen!




Vi begav oss till Sveriges Radio på Gärdet



Där vi inte var de enda förväntansfulla



Först stod Thomas Stenström på scenen...

 

 

...och underhöll.


   

Sedan fick vi lyssna på Foster the People som är grymt bra live! 

Ett sådant band som gör sig ännu bättre i verkligheten.



  

Basisten Cubbie Fink

  



Sångaren Mark Foster


   

Programledar-Jonna intervjuade...


 

...och grabbarna svarade.


 




Och så fick vi en svensk/amerikansk duell i frågesport!

Lyssna på P3 Live Session kl. 20.30 i dag onsdag på får du reda på hur det gick!


  

Några lyssnare/fans fick ställa frågor till Foster the People.


 


Efteråt fick vi träffa grabbarna och sonen fick sin vinyl signad av dem.

De såg ganska nöjda ut kan jag berätta!


    

Cubbie, sonen, Mark och Mark!


En skön kväll som gav feel good-känsla!



Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards