Trassel Incognito

Alla inlägg under december 2011

Av Trassel - 28 december 2011 19:50

 


Ni har väl inte missat QI!?!?!?!

Stephen Fry och Alan Davies när brittisk humor är som bäst!


BBC Entertainment.


Om jag nu bara kunde få ITV så vore jag nöjd...



 

Av Trassel - 23 december 2011 23:14


Här har vi som tradition att dekorera badrummet! 


Speciellt om det hela är lite nytt!


 

Vi testar lite olika; Så här!


 

 Eller så här?


Eller kanske lite mer åt det här hållet....?


 

Varför inte denna stil!?



Vad tycker ni?

Vilken är er favorit?


Vinnaren presenteras efter julhelgen.



Av Trassel - 18 december 2011 22:32


Amerikanskt Risgodis

 

Man tager...



Och smälter marshmallowsen i smöret ...


Hackar jordnötterna och blandar med kokos och risflingor.


Sedan brer man ut hela kladdet i en oljad långpanna och låter stelna.


Skär sedan upp kladdet i lagom stora bitar.


Enjoy!




Av Trassel - 18 december 2011 22:09


Bild Morberg himself (tror jag).







Måste ju testa!


Vem fan vill inte ha Morberg innanför västen!?



Av Trassel - 18 december 2011 15:20


I morgon ger den sig av och en ny vän anländer!


 


Det är vår tvättmaskin som efter 3½ år bestämde sig för att lämna denna värld och äntra tvättmaskinshimlen.. 
Så inför morgondagen drog vi i dag ut alla slangar (inget livsuppehållande här inte) samt samlade ihop alla tillbehör som legat och skräpat i en låda under maskinen.


 


Hittade dessa små lapppar som man kan sätta runt vredet där man bestämmer vilket program man ska köra.

Fatta att jag missat hur kul man skulle kunna ha haft om man satte dit den på finska (eftersom jag nu inte talar eller förstår finska)! Och vilken fantastisk överraskning man hade kunnat få när man öppnar luckan!

Kinderägg släng dig i väggen!



Kom att tänka på en annan rolig sak som hände för några år sedan.

Jag hade sparat på små bitar av ett rött doftljus som doftade av äpple och kanel.

Detta fat stod i bokhyllan i vardagsrummet för att sprida lite väldoft i vårt hem.

Maken kom och trodde att vi hade brända mandlar hemma. Yummie tänkte han!

Så han stoppade en i munnen.


Det tyckte jag var roligt!

Det tyckte inte min man.










Av Trassel - 11 december 2011 23:29


Trots saknaden av snö

Gör julen sina lovar för att oss fånga


Smyger sig på, pö om pö

Klappar, kakor, av kryddor köken nu ånga



 



   


   

  

    





     


    


 


 




     

Av Trassel - 5 december 2011 23:30



Jaha, vad ska man behöva göra för att synas?


Jag är en jävel på Wordfeud!

Fråga Carro och alla de där fegisarna som inte vill spela med mig längre,



Min son känner faktiskt Helenas dotter.

Jag är vän med Sarah D F's kompis.

Och jag har snackat med Björn Kjellman på Åhléns Fridhemsplan.

Jag gav Zandra Lundberg goda råd angående en dammsugare så sent som i går.

Jag har inte legat med Jonas Gardell!

Och för inte så länge sedan tog jag ett väldigt snyggt foto på Helena på Stadsteatern inför publikgenrepet av Fröken Julie.



När får jag en egen spalt i någon jäkla kvällstidning?

När bjuder Malou mig på champagnefrukost?

När visas mina foton på Fotografiska?



Ge mig nu bara Henrik Johnssons WF-alias! 



Ska spöa skiten ur honom.


Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards