Trassel Incognito

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Trassel - 9 maj 2011 14:41


Oh denna fantastiska födelsedagspresent!!!


Jag borde skriva en lovsång eller ett hyllningstal till denna underbara maskin.

Eller till min familj som gav den till mig! 

Det roliga är att hela familjen har sådan behållning av den.

Frukost-smoothies! Mellanmåls-smoothies! Återstår att göra någon middags-smoothie! Perfekt nu till sommaren.


Köpte en bok på Akademibokhandeln nu i helgen. Med massor av recept och vackra inspirerande bilder! Endast 69:-! Taget, eller köpt rättare sagt.


Hoppas det ser lika gott ut på bilderna som det smakade!?

  

  


Jordgubb och Vanilj












     

Av Trassel - 9 maj 2011 13:04


Jag är för tillfället nyförälskad!
I mina vita jeans.

Ett par smala, stretchiga, mycket bekväma brallor.

Endast 199:- på H&M.

De är somriga.

De är sköna.

De får mig att känna mig snygg.

Bara så.

Helt enkelt.

Lycka för 199:-



Av Trassel - 9 maj 2011 11:36



Oskyldig till motsatsen har bevisats!


Det är väl så man säger...

Fast man kan ju börja undra när man läser Expressen och deras egenhändigt illa ihopsnickrade "rättegång" som stinker värre en en öppnad burk surströmming.  Där de helt besinningslöst redan har korsfäst Ola Lindholm. Snacka om att ta saken i egna händer. Allt för att sälja fler lösnummer.


Oavsett om han nu är skyldig eller inte så har Hyene-mediet gjort ett groteskt snedsteg genom att leka Gud.

OM han bedöms skyldig efter en rättegång  - ja skriv om det då.

OM han nu är oskyldig, så har de med största sannolikhet förstört hans liv genom att gå händelserna i förväg. Samt hans familjs (hoppas ansvarig utgivare sover gott på nätterna).


Oavsett vilket dom som faller så har Ola genom åren gjort ett strålande jobb och är en stor förebild för många, många barn. Däribland min egen son som fortfarande prenumererar på den unika tidningen Kamratposten. Sonen fick som 5-åring tillfälle att laga mat med Ola, i köket på en av våra kvarterskrogar. Ett spontant möte där Ola med sin härliga personlighet gjorde ett starkt positivt intryck!

En förebild som sagt. Så naturligtvis har han ett stort ansvar. Men det tycker jag även att Expressen har. Som de inte har tagit. Fyy!


Jag inväntar i alla fall en riktig dom innan jag dömer någon. Punkt slut!



Läs även kolumnisten Ronnie Sandahls kloka ord

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards