Trassel Incognito

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Trassel - 22 maj 2011 21:47


Sprang på denna bil idag.


Vinbil.

Bubblig vinbil.


Fick mig att tänka på min not-so-desperate-housewife i NZ.

Skulle passa henne perfekt.


Den stod i backen utanför hennes barndomsport.

Måste vara ett tecken!


Miss Kicki! Gillar du rosa?


 


Av Trassel - 22 maj 2011 21:30


Lite halvsegt idag efter nattens bravader. Inte många knop för Trassel idag.

Vandrade uppför backen till Gråzonen. Diskuterade gnisslande godsvagnar och hemliga möteplatser. Och frös lite. Det är inte riktig sommar ännu.


Mina kära vänner P och S renoverar sitt kök. 




De kör den spartanska stilen. Avskalat liksom.




Till nyår måste allt vara klart. Var ska vi annars fira nyårsafton?

De har världens bästa kök. Som nu ska bli ännu bättre.

Här har många goda middagar tillagats. 

Jag är lite avundsjuk. Vårt kök är så... trångt!

Golvet är i alla fall klart.    




Har lekt lite med min stora kärlek!

Z!

Han är JÄTTEfarlig! Lovar!





Av Trassel - 22 maj 2011 16:15


Gårdagen blev en sådan där minnesvärd dag.


Tänk er en bakgård. 

Med sol och tänd grill.

Tänk er en massa människor. 

Med skratt och härlig inställning till livet.

Tänk er en massa mat. God dricka. Fin dukning. Ett långbord.

Med nästan ingen plats alls för armbågarna eller rumpan. För så trångt var det.

Arton personer, vuxna, ungdomar och 2 hundar. I en salig röra. 

Vänner; fd grannar, kollegor, gamla klasskamrater, kompisar sen dagis. 

Samlade utan någon speciell anledning. 

Utan bara för att umgås och må bra! 


Vi började med en välkomstdrink vid halv femtiden och satt kvar långt in på natten. 

Insvepta i filtar och med vin i glasen.



Någonstans mellan koltrastens sång och äppelblom, på en bakgård i Stockholm.


 




Av Trassel - 22 maj 2011 03:24


Fåglarna sjunger , de har vaknat.

Jag skall å andra sidan sova nu.

Känner en saknad.

Du fina som ens ej är min. På riktigt.


Djupt va!?


Men så sant.

För 17 gubbar. Kom hem nu. 


Vill lära känna dig på riktigt. 

Hänga och så. 

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards