Trassel Incognito

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Trassel - 20 maj 2011 21:27


En fredag som fått mig att tvivla på svenska folket och deras hjälpsamhet (jäkla strutsar).

En fredag som trots allt fick mig att tro att svenskar kan bara de vill (bereden väg).

En fredag som fick mig att inse hur jäkla ful Drottninggatan är (trots en massa växter som de försökte sälja, helt mal placé).

En fredag som fick mig att tro att Danny promenerade till fots i Solna (fetstor chans...).

En fredag som ännu en gång fick mig att glädjas över stora barn (tack för att ni lagade hemgjord pizza medan jag fick skriva färdigt mitt blogginlägg till den seriösa bloggen).

En fredag som leder till lördag och grillfest (tjoho!!!).


Om nu inte världen går under i morgon.


Den som lever får se!


 

Fick i alla fall en god Creamy Caramel Frappe på Waynes och Bromma Blocks idag. 


Av Trassel - 20 maj 2011 12:06


Ber till högre makter om att det fina vädret håller i sig till i morgon! 

Samt att jag hittar några nya snygga dukar till borden.

Och att maten blir god och fördrinken stark!

Samt att vinet räcker.

Och att vissa grannar håller sig borta.


Och tänk om en viss "kaffeflicka" hade varit i stan....


Nåja, man kan inte få allt! 


 


Av Trassel - 20 maj 2011 09:15


Var på konsert igår.

Ingen sådan där stor rockshow på Globen, men ändå.

En gäng duktiga och modiga elever i skolans musikprofil stod på scenen.


I publiken återfanns både rockbandsprofiler, skådespelare och stora svenska modeskapare (nåja... 1 rockstjärna, 1 skådespelare, 1 svensk modedesigner). 

Vi var rörande ense. Om att dessa elever var myket duktiga. En del duktigare än andra.

Kan mycket väl se några av dem med en framtid inom sång och musik. 

Tänk, bara 13 år och redan så lovande. 


-Själv kunde jag knappt spela Blinka lilla stjärna behjälpligt i den åldern, sa en av Sveriges största rockbands trummis, som var mycket impad.  Och se hur det gick för honom! 


Min son var en av dem som stod på scenen. Gissa vem som hade den snyggaste gitarren?! 

Av Trassel - 20 maj 2011 00:22


Satt just och funderade om det inte var dags att gå och lägga sig.


Men så blev det ett väldigt intressant slagsmål på "ett bord nära mig".


Liten Röd utmanade Drottningen på Cat-Fight!!!


Först den ena katten på bordet (liten Röd) och den andra (Drottningen) på en stol under bordet.

Paw-paw! 


Sen dansades det runt en del och helt plötligt var det en katt på bordet (Drottningen) och en katt på bordet och under duken (Liten Röd). 

Paw-paw.

Morr.

Fräs.


Plötsligt åker grytunderlägget som legat kvar på bordet sen i helgen ner i golvet.

Pang!


En katt flyr (Drottningen). 

En katt ligger kvar under duken och fortsätter slåss (Liten Röd).

Märker tydligen inte att han nu slåss mot ett dött föremål. Eller så trodde han att han äntligen vunnit över Drottningen.


Cat fight, underhållning på hög nivå.


Sa jag att Drottningen har en grym höger?


Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards