Trassel Incognito

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Trassel - 15 maj 2011 22:57


I går blev vi snuvade av ett gäng Azerbajdzianer/landsförrädarsvenskar på första platsen.


Idag var det ett gäng Mumintroll med alldeles för mycket sisu som drog oss vid näsan.


En "Nästan-Men-Inte-Hela-Vägen-Helg"!


Tur att det är måndag i morgon.

Av Trassel - 15 maj 2011 22:31


Nu kan du även följa mig på Facebook!



 



Av Trassel - 15 maj 2011 20:22


Är en något trött person idag.

Men det blir Tre Kronor från soffan i alla fall!


Idag blir det GULD!

Av Trassel - 15 maj 2011 15:44


Kan bara hoppas på att


Rennie Mirro


tar över


!!!


Kunnig, duktig och sååå sympatisk.



JAAAAAAAAAAAAAAAAA!


 


Av Trassel - 15 maj 2011 13:15


Vilken spännande kväll det blev!


Familjen H kom över och vi började med en drink.


Frozen Margarita á la capitán!


Ett bra öppningsnummer!

Till middag blev det ugnsstekta kycklingfiléer med Portobellorisotto! Nog den godaste risotton maken någonsin gjort! Vet att jag får medhåll från de övriga som var med under kvällen. 12 poäng!


Bilagan med alla bidragen gjorde oss naturligtvis sällskap.


Bedömning och poängsättning gjordes även av juryn i Vasastan.

Så vad tyckte jag då om kvällen?


Mina personliga favoriter:

  • Finland - Lugnt, skönt, självsäkert!
  • Danmark - Eftersom jag gillar Andreas Johnson faller jag för den här kopian!
  • Irland - Kan inte låta bli att roas av dessa 2 studsande seriefigurer!
  • Sverige - Eric Saade gör ett strålande och proffsigt framträdande! Stolt!
  • Italien - När jag får se och höra honom live smälter jag. Var inte alls imponerad av förhandsvideon men nu blir jag omvänd! Han och jag på en bar i Little Italy! Synd bara att han inte sjunger enbart på italienska. 
  • Azerbajdzjan - Vackert! Snyggt! Proffsigt! Men lite trist... Fast bra...
  • Serbien - Glatt och medryckande! En värdig partner till The Moniker. Stort plus för att hon sjunger på serbiska!!

  

Några som inte alls föll mig i smaken och fick mig att antingen småfnissa nervöst eller rentav bara stoppa fingrarna i öronen var Ryssland, Grekland och Österrike.

Blev också VÄLDIGT besviken på Storbritannien och deras tråkigt tillrättalagda falsksång. Ville verkligen gilla Blue men de levde inte upp till förväntningarna live!


10 poäng utdelades av P - till Frankrike!


E S C 2011 i Düsseldorf


Fick ett MMS direkt från arenan. J och halva Jedward



Mycket nöjd med att det gick så bra för Saade! Äntligen är Sverige med och slåss i toppen igen! Tänk att det behövdes en Skånepåg för det! Som är bosatt i Vasastan, inte att förglömma! Om jag ser honom i kvarteren kommer jag garanterat ge honom en stor kram! Hoppas inte Molly misstycker...

             

Av Trassel - 15 maj 2011 11:18


Häromdagen läste jag Josephine Bornebuschs blogg.

Hon vill bli kompis med Klara Svensson bara för att hon har en så himla rolig blogg.


Precis så känner jag för Kicki Löwenborg! Jag vill vara hennes kompis. För hon har en så himla skön blogg.

Och så kommer jag på att jag är det. Kompis med henne alltså.


Så himla sweet!


 

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards