Trassel Incognito

Alla inlägg under maj 2011

Av Trassel - 27 maj 2011 23:49


Snälla lappar är bra lappar!


 

Av Trassel - 27 maj 2011 15:22


Lite stressigt är det just nu....


Laxpasta, städa, hålla katterna från bordet ( vad är det med katter och dukade bord?) och...... vad var det mer...???

Det är just det. Vad har jag glömt. Något måste det ju vara eftersom det snurrar så i skallen. 


Ska ha familjemiddag och fira äldste sonen som fyllde år i onsdags. Laxpasta blev önskemålet och det är ju en bra kolhydratsladdning inför Stockholm marathon i morgon. Och så tårta! Igen. Choklad och hallonmousse tror jag vissta att bagare K har fixat den här gången. Blir nog en bild på det senare... Om jag hinner...


Måste gå nu.


Om jag ska springa marathon i morgon???

Nä, men jag ska titta och heja! 

Då behöver man också ladda! 


Av Trassel - 26 maj 2011 11:41




Och nu blev huliganens överfall helt


plötsligt polisens fel...




De skulle inte kört ut honom på skånska landsbygden, 

de skulle ha skickat honom till Guantanamo.

Av Trassel - 26 maj 2011 11:18


-Är kungen fortfarande vän med Anders Lettström?


Den frågan får vårs (ers) majestät av Aftonbladet reporter under sitt kommunbesök i Nykvarn.


Det är ungefär som om någon skulle fråga mig om jag fortfarande är vän med Madde (heter inte så i verkligeheten)!? 


Hur då ungefär som, undrar ni nog?

Umgås hon med kriminella?


Nej, men hon umgås med Thomas (heter inte så i verkligheten). Han är inte kriminell men han är Hammarbyare. 


Men inte gillar jag henne mindre för det. Hon är fortfarande min vän.



Vill på intet sätt jämföra mig med Kungen i övrigt.



Av Trassel - 25 maj 2011 15:13



Kan konstatera att jag inte fått en enda kommentar på mitt inlägg om HelengranneJÄKEL.


Detta betyder antagligen att:


  • Ni känner min granne och gillar henne... (viket innebär att vi tyvärr inte kan vara vänner längre).
  • Ni är rökare och tycker det är helt okej att efterlämna sig berg av aska... (vilket innebär att vi tyvärr har olika uppfattning - non negotiable, men inget att avsluta vänskapen för).
  • Ni gillar att katterna bajsar i sandlådan... (vilket innebär att trots att jag inte gillar förskolans personal inte tycker att det är okej att barnen ska få lida för det och ni inte verkar tycka likadant - kan diskuteras om ni har andra bra hämndförslag).

  


Och så kan jag konstatera att jag inte har några isländska vänner som läser bloggen.


Kanske kan jag få några nu!?


Svennuir, Vidar och Oddur:

-Adda mig på Facebook!

Av Trassel - 25 maj 2011 12:37


Alltså det här med ålder.


Jag känner mig inte en dag äldre än 30. 


Och så inser jag idag, när äldste sonen fyller 17 år, att den ekvationen inte riktigt går ihop.


Konstigt! 


Och att den där lille som inte ens vägde 2½ kg, idag har vuxit om mig på längden...

Hur gick det till egentligen?

Han som fick plats med huvudet i min handflata och som jag kunde bära på ena underarmen.

Vart tog han vägen?


Jo, jag kan rakryggad säga att han vuxit upp till en oerhört mysig kille!

Empatisk, förnuftig (för att vara tonåring) och stilig. 


Det är inte utan att det värker av stolthet i mitt modershjärta!

Min lille E.T.  


Älskar dig!

Så att det gör ont i hjärtat!


 



Av Trassel - 25 maj 2011 08:10


Eller snarare gårdagens...


Den här killen alltså!? 


"-Jag blev förbannad på Helsingborg när de gjorde mål..."


Ja, det berättigar ju att man hoppar in på planen och attackerar målvakten....


Dags att kräva IQ-test för publiken på fotbollsarenorna!!!

Av Trassel - 24 maj 2011 10:02


Alltså, jag suger på matte och räkning.


Camping verkar inte vara så himlans bra han heller...


I klass med hon Margareta Sandstedt, SD-riksdagsledamot, som försökte sig på att översätta euro till kronor.


Nu kan vi alltså ser fram emot den 21 oktober.

Om han nu har räknat rätt den här gången...



Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards