Trassel Incognito

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Trassel - 5 mars 2011 21:49




RÖSTSTRUL I SCHLAGERN!!!


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2011/article8667514.ab


Har vi hört det förut!?


Dags att införa poströstning?


Om inte annat så kanske det skapar arbetstillfällen på Posten.



Av Trassel - 5 mars 2011 21:15


   

Message from Little Red;

I ate too many Cheese Doodles...

Av Trassel - 5 mars 2011 20:15


Jag är förälskad!


Vi har ett förhållande som sträcker sig många år tillbaka i tiden!


                                                     + Trassel = Sant

  (kom ihåg var ni hörde det först!!!)


Denne underbare, festlige, bubblande vän ger mersmak!

Om jag bara får välja en enda vän att spendera mitt liv med så väljer jag denne äkta fransman! Mmmmm.... så kittlande... så sprudlande underbar!!!


                                                        


Jag säger som Winston Churchill;   "In victory, deserve it. In defeat, need it!"


Det där med att vaska champagne är något jag inte förstår mig på!

Så extremt korkat! Vilket slöseri på så rara droppar.


Brats! Släng er i väggen! 

Av Trassel - 5 mars 2011 13:00


Är det bara jag som irriterar mig på självgoda journalister på TV?


Det kan vara ett "morgonsoffeprogram" eller en sk pratshow.

Man bjuder in en gäst som ska prata om sitt ämne.

Det kan vara en ny CD/bok/film.

Det kan vara en stylist som ska berätta om "Vårens trender".

Personen som intervjuar ställer frågor men lyssnar egentligen inte på svaret, avbryter och låter inte den inbjudne att tala till punkt.

Det allra värsta är när journalisten hela tiden lägger in sina personliga åsikter för att framhäva sig själv! 

När de lägger in sin personliga smak när det gäller kläder och uttrycker sig så plumpt som  "-Åh vad ful den är!" om ett plagg.  

Steffo på TV4 är ett bra exempel i den ädla konsten att ständigt vilja vara i centrum.


Magnus Betnér gjorde en strålande Stå upp om sitt besök hos Malou.

"-Hon bjöd in mig och ställde frågor och hade redan bestämt sig för vad jag skulle svara!"  

Malou i ett nötskal om du frågar mig! 

http://www.kanal5play.se/klipp/play/magnusbetner-livetsord-malou


Efterlyser fler journalister/programledare som;

1. Ställer en fråga och lyssnar på svaret utan att avbryta

2. För samtalet vidare genom att ställa följdfrågor utan förutfattade meningar.

3. Inte ständigt lägger in sina personliga värderingar och åsikter och                           därigenom försöker få samtalet att handla om honom/henne själv! EGO!!!


Faktum är att jag efterlyser detta även i privatlivet.

Kasta EGO-manteln och våga se folk i ögonen! Var nyfiken på personer runt omkring dig!  

Kosta på dig ett litet leende då och då och använd det underskattade ordet

TACK! 


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards