Trassel Incognito

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Trassel - 17 mars 2011 18:00


Hon Linda Rosing är tydligen flygrädd.

Och måste dricka 3-4 starköl innan hon vågar sig upp i ett plan.

Hon utbildade sig till flygvärdinna men blev sen skraj för att flyga.

Men hallå!

När man ska ut och resa är det är ju väskan som ska vara packad.

Inte flygvärdinnan!


Så hon har aldrig arbetat i luften.

Tur är väl det.

Av flera orsaker...


  








Av Trassel - 17 mars 2011 17:30


Den hänger där på kylskåpet och påminner mig varje gång

jag ska plocka fram något att äta eller dricka..

Imorgon blir det romantik.

Det är ju vår i luften för 17 gubbar!


En romans.

Och den är min!


     

Av Trassel - 17 mars 2011 10:00


Igår var en fantastisk dag!

Tog mig till Öfvre för att äta lunch med goda vännen/kollegan.

Började med en promenad i Lärkstaden med Trasselhunden. 

Zick-zackade mellan vackra hus, isfläckar och några små, nyutslagna vårblommor som trotsade den sista kylan.


 

 

  


Sedan blev jag placerad vid köksbordet hemma hos fröken Vilhelmina och fick en underbart god trerätterslunch med bubbel och rött. Snacka om att bli bortskämd! Här har vi en människa som kan konsten att förföra både med god mat och trevlig samvaro. 

Blev så betagen att jag vägrade lämna bordet under resten av dagen.

10 timmar senare insåg jag dock att jag kanske borde ge mig av hem till min egen familj. Motvilligt...

Inte för att jag hade något emot att komma hem utan bara för att det var en magiskt stund (om man nu kan kalla 36000 sekunder för ett stund?)

Vad har jag gjort för att förtjäna en sådan vän!?

Har nog halva inne hos han däruppe!


  

 Vill inte vara med på bild...

Av Trassel - 17 mars 2011 08:49


Vår

Det gråa ljusa diset

Det hårda avslöjande

Snön flyr undan solens trevande fingrar

Men ger upp tillslut

Och smälter

Likt en älskande under sin älskades smekningar


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards