Trassel Incognito

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Trassel - 9 mars 2011 19:45


Vad tror ni om den nya kriminaldramaserien Blue Bloods som börjar ikväll?


Vi ser Tom Selleck  i rollen som Frank Reagan

chef för New York-polisen.

Några av oss kanske minns honom från TVserien Magnum, P.I, från 80-talet.


Klockan 21.00 i TV4


  

Av Trassel - 9 mars 2011 15:30


En annorlunda och spännande lässtund ger denna bok.

656 sidor. En bok i min smak.


  

http://www.pocketblogg.se/2009/05/jean-christophe-grange-i-djavulens-spar/


Av Trassel - 9 mars 2011 11:30


Och Dolph Lundgren ska skilja sig...


Ligger till sängs idag då jag har en "mindre bra dag". Hela kroppen värker, huvudet mest...


Roar mig med att titta på bilder från Street Art Utopia.


  http://www.streetartutopia.com/


Spelar beroendeframkallande Bubble Witch.

Finns det någon sorts Antabus mot det...


Facebookar.


Bloggar.

Kanske räcker för idag...


Eller kanske inte.

Vi får se!


Solen skiner i Stockholm! :)



Av Trassel - 9 mars 2011 08:46


Efter år av strul och skandaler verkar det som det nu blir platt fall för Sheen.


2 och 1/2 män!

En mycket underhållande serie där den stora behållningen kanske inte alltid varit Sheen (min personliga favorit är Jake som spelas av Angus T. Jones).

Men nu kan det vara slut för serien eller så tar Rob Lowe över, enligt ryktet.

Inte lika mycket "bad guy" som Sheen men mycket snyggare enligt mina preferenser!


Hur som helst är det tragiskt med ett levnadsöde som Sheens.

Upp som en sol, ner som en pannkaka.


Fortsättning följer...


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8682296.ab

Av Trassel - 9 mars 2011 07:45


Hej mitt namn är Liten Röd!


Jag bor tillsammans med min flock och lever ett mysigt och kärleksfullt liv! Massor av kel, sköna sovplatser och god mat när jag är hungrig.


Men mitt liv började någon gång i Maj 2009.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur, men jag lämnades ute i skogen med min mamma och mina 2 syskon. Utan mat, utan vatten och utan omtanke.

Troligen hade jag inte levt idag om inte någon snäll människa hittat oss där och lämnat in oss på Kattstallet i Åkeshov utanför Stockholm.


Där blev vi mycket väl omhändertagna och i augusti 2009 kom en familj på besök för att titta på alla oss katter. På den tiden var jag en liten skraj kille som tyckte att det mesta var ganska läskigt. Men den här familjen verkade tycka att jag något alldeles speciellt för efter ytterligare 2 besök fick jag följa med dem hem.

Jag hade fått en alldeles egen familj!

1 stor-husse, 2 små-hussar och 1 matte! 

Vilken lycka för en liten katt! 


  


Jag har en kattkompis också.

En 9-årig kattmadam som även hon kommer från Kattstallet.

Hon säger att hon är Drottning... Men jag vet inte jag! Hon har ju ingen krona...

Jag älskar att smyga på henne och försöker då att skrämmas lite. Men oftast så bara fräser hon till mig! Ibland boxas vi! Vem som vinner? Hmm det vill jag helst inte prata om...


Men jag kan berätta att jag är en ganska busig kille som älskar att jaga solkatter (varför heter det så egentligen, de har ju varken svans eller morrhår...), jaga pennor, vakta skorna i hallen, mattsurfa och jag är expert på att tigga skinka! Så fort någon av mina människor öppnar kylskåpet är jag där och tittar bedjande på dem med mina bärnstensfärgade! Ett litet ömkligt pip på det, så är saken biff, så att säga!  

Jag går till och med så långt att jag beter mig som en hund för att få smaka.

Jag lyder kommandot: -Sitt!


                                                          


Jag gillar att vara högt uppe och min favoritplats är högst upp på garderoben. Där ligger jag på nätterna och håller koll på mina människor när de sover. När jag var yngre roade jag mig med att hoppa ner i sängen för att se min husses och mattes reaktion. Gärna mitt i natten då...

En annan favoritplats är en pall inne i vardagsrummet. Där ligger jag när mina männsikor tittar på TV. Har jag tur kan jag få smaka ostbågar. Jag gillar fredagsmys!


  


Jag brukar ligga på badrumsgolvet när det duschas. Och stirra ner i golvbrunnen. Ni människor har ingen aning om vad mycket skoj det händer där nere under gallret!

Det där som ni människor kallar Julen är festligt! Då placeras det ett träd i lägenheten som är till för mig att klättra i! Tänk så mycket mina människor älskar mig!

En annan favoritsyssla är när matte syr. Då hjälper jag henne att hålla i tyget så det inte smiter iväg. Man kan ha stor nytta av vassa klor!


                                                       


Det var allt för mig just nu!


Tass så mycket!





Funderar du också på att skaffa katt?


Titta in på Kattstallets hemsida. Kanske kan du hjälpa en katt i stort behov av ett nytt hem, som mina människor gjorde!  

http://www.kattstallet.se/kattstallet/index.php


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards