Trassel Incognito

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Trassel - 23 mars 2011 20:11


       


Unstaged Guest Announcement...

Gerard Way is joining

Duran Duran in concert tonight

MAYAN THEATRE
Los Angeles, CA


  

Miss Incognito

Av Trassel - 23 mars 2011 15:45

Them Kiwis do know how to fly!

  

Av Trassel - 23 mars 2011 15:00


Vår = glass


Nya glasssmaker ska testas.

Juholt testar blåbärsstrut.

Förklarar att han gillar blåbär men inte i regeringen. Hehe... Eller!?


Själv är jag inte så förtjust i glass.

Enda undantaget är den glass min man gör.

(Med riktig grädde och ägg och färsk ingefära eller saffran.

Självklart har vi glassmaskin hemma.)

Men eftersom jag har 2 glassälskare som gärna skopar i sig det kalla både ofta och mycket så får jag offra mig lite ibland. 

Ett besök på Glasshuset med dessa 2 herrar resulterar alltid i 3 bägare med 2-3 kulor i varje. Samt att jag alltid ger bort min efter 4-5 tuggor.

Och så är alla nöjda!


Tydligen kommer det en saltlakritsglass från Triumf Glass och den måste jag prova!

Troligen för att aldrig mer köpa den igen...


Glass = vår!


Namnet är lite förutsägbart men om jag gillar den döper jag om den till Det Mörka Hotet 

Av Trassel - 23 mars 2011 12:59


Den här är till alla er som ännu inte varit kattägda för att ni ska veta vilket hårt liv vi kattägda faktiskt lever.


Och till alla er kattägda bara för att ni kommer känna väl igen er!


Av Trassel - 23 mars 2011 11:45


Konstaterar att Jan Myrdal har skaffat hästsvans.

Snyggt?

Nej.


Fast jag tror inte han bryr sig.

Han gillar att sparka bakut.

Galoppera när alla andra travar.

Ett fullblod i Ardennertappning.





Av Trassel - 23 mars 2011 10:30

 


Min Mamma

Världens bästa

Fyller år i dag


J a g  ä l s k a r  d i g


  



 



Av Trassel - 23 mars 2011 09:30


Två tusen miljarder kronor


En oerhört stor summa pengar.

Ogreppbar. På något vis.


Det är den summa som Japans regering beräknar att skadorna efter jordbävningen och tsunamin kommer att uppgå till.


Kan inte låta bli att undra hur många par skor det skulle bli...

Ganska många.

Om jag vore Carrie Bradshaw; färre men fortfarande många...




"I like my money right where I can see it... hanging in my closet."  /CB-SATC




 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards