Trassel Incognito

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Trassel - 29 mars 2011 22:50


Vi väntar på paket från USA.

Jag nästan lika ivrigt som sonen.


 

Av Trassel - 29 mars 2011 21:15


Definition av musik;

Musik är en vetenskapligt eller konstnärligt ordnad mängd av toner av vanligen olika höjd och klang ordnad efter rytmiska, harmoniska och melodiska mönster över viss tid, oftast kombinerad också med tystnad (pauser).


Efter att ha suttit i korridoren på Kulturskolan kan jag konstatera att definitionen ibland klingar falskt. 

Låter både bra och mindre bra från de olika rummen...

Ibland är det mycket fint med pauser.


Tur att magen var harmonisk efter att ha fått sitt.



 






         

Av Trassel - 29 mars 2011 15:00


       


Ni missade väl inte Trinny och Susannah igår?

Dessa underbara kvinnor!

Jag gillar att är att de går rakt på sak.

Inga krussiduller.



Igår i Lund spottade de ur sig följande kommentarer;

  • "Varför har alla kvinnor i Lund svarta jackor?"
  • "You're stuck in the 80's!"
  • "Det ser ut som om du har virat in dig i en matta..."
  • "Du måste få komma ut och ligga lite!"
  • "Jag trodde hon var en sophämtare."
  • "Du har legat i klädkoma, too fucking long!"


De är inte elaka, men hårda. 

De vill få folk att inse att ALLA har något att vara stolta över.

Dölj inte det som du är missnöjd med utan framhäv det som är bra! 

Och alla har något som är vackert men en del behöer bara lite hjälp!

Lite T&S!



Det är kul att se förändringarna hos de personer de stylar.

Hur folk helt plötsligt sträcker på sig och utstrålar lite jäklar anamma. Se på mig!

Och de blev snygga igår, alla 10. Inte fotomodellsnygga, för det är inte det det handlar om, utan snygga, attraktiva "vanliga" männikor.

Som fått en ny frisyr som passar, lite makeup som får ögonen att stråla och en outfit som gör att de ser FAB ut! 

Cred till Linus, den ende killen som vågade/hade stake nog att vara med igår! Från sunk till hunk.

Han kommer säkert få ligga...



Här kan du se programmet i sin helhet!Trinny%20och%20Susannah%20stylar%20om%20Sverige%20del%201

Av Trassel - 29 mars 2011 10:49


Höll på att sätta morgonteet i halsen när jag läste att "Carola får huvudroll i ny tv-show"


Herregud! Ska hon bli programledare nu, var min första tanke!?

Tack men nej tack! Jag avstår! 

Hon må vara duktig på att sjunga men jag är en av dem som har MYCKET svårt för henne som person. Hon känns inte äkta eller trovärdig. Trots sitt snack och sin samhörighet med Gud. Jag håller helst för öronen när hon pratar.


Så jag blev djupt lättad när jag  fortsatte läsa artikeln och insåg att hela programidéen gick ut på att svenska folket ska tävla i att imitera svenska artister.

"En känd jury, som endast får lyssna på deltagarna, bedömer vem som låter mest som exempelvis den trefaldiga schlagervinnaren Carola Häggkvist, 44, och försöker urskilja vem som är originalet eller kopian."

Som tur är blir det alltså en ny kändis i varje avsnitt!


Alltså allvarligt Aftonbladet, det borde vara förbjudet att sätta sådana rubriker som får en att nästan kvävas av en god kopp te! 





Sorry Carolalovers men det blir ingen bild på henne...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards