Trassel Incognito

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Trassel - 21 mars 2011 21:00


M i n   f a v o r i t   v a n n !



 

Odd is good

Av Trassel - 21 mars 2011 16:45


Ä N T L I G E N!


Nu på måndag, den 28e Mars kan vi se Trinny och Susannah ta sig an svenska kvinnor och deras sätt att klä sig. 

Med humor och värme hjälper de personer att hitta sitt allra snyggaste jag efter dennes förutsättningar.


 


Exactly my cup of tea!


TV4Plus   kl. 21.00

Måndag 28 Mars

Av Trassel - 21 mars 2011 15:15


De som inte förstår sig på katter brukar säga att de är dumma.

Att det inte går att lära dem saker.

Grejen med de morrhårsbeklädda är att de bara lär sig om de själva vill.

Och om de får ut något av det.


Ni som har läst min blogg sen tidigare vet att vår Liten Röd sitter på kommando.

Nu har vi övat in kommandot tass också.

Det tog knappt en vecka för oss att få honom lägga upp tassen i vår hand när han ska få något gott.

Skinka heter mutan. 


Som sagt, katter är inte dumma. 

Den här katten vet precis hur han ska göra för att manipulera oss...


Liten Röd och lillhusse demonstrerar

  Liten Röd hjälper mig med mitt inlägg.

Av Trassel - 21 mars 2011 11:15


Nu borde det vara slutdiskuterat!!!


Min gode vän T's status på FB härom dagan;


"..angående mäns simultankapacitet kan jag bara säga att vissa av oss kan steka ägg, hålla koll på facebook och få brandlarmet att börja tjuta. Samtidigt. Det ni."



Av Trassel - 21 mars 2011 11:00


Idag känner jag mig som en ihopknycklad aluminiumburk.


Va, tänker ni nu!?

Jodå även burkar kan uttrycka hur de känner. 

De talar bara mycket tyst, i viskande ton. Ta er tid att lyssna någon gång när ni halsat i er en cola ska ni få höra. Eller ännu hellre efter en öl eller två eller tre...

För nog har ni väl sett folk som sitter och pratar "för sig själva" t ex på en parkbänk, med en burk i handen någon gång?

Tänkte väl det...


Nåväl, ihopknycklad var ordet... Lite lagom mörbultad och eländig. Vass i kanterna. 

Burkens fördel är att den kan återvinnas! 

Den har ett andrahandsvärde. Panten! Som höjdes för burkar tillverkade efter den 15 september 2010. Är inte det åldersdiskriminering om man tänker efter?


Har en sådan ihopknycklad dag idag. Kroppsligt.

Men det blir bättre imorgon. Eller i övermorgon. 


Någon som är villig att betala några kronor för mig idag? :)



                   


            Före                          Efter


    

 Totalt onödigt vetande;

  • Aluminium har atomnr 13! (Oups!)
  • Är silvrig till grå i färgen (distingerad eller bara grå/tråkig?) 
  • Är ej magnetisk (oattraktiv?)
  • Kan vid stora intag leda till Alzheimers sjukdom (om man äter typ ett flygplan då eller...)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards