Trassel Incognito

Alla inlägg under mars 2011

Av Trassel - 28 mars 2011 23:30


        



 Juholts särbo Åsa fick tydligen sparken

från sitt förra jobb på Tui Fly Nordic.

Hon förfalskade reklamationsbrev och

betalade ut pengar till sig själv.

Är det konstigt att flygbranschen blöder...


Nu jobbar hon på Com Hem. 

Någonstans i bakhuvudet hör jag

Judit och Judit som nynnar;

Säkert, snabbt, stabilt, inga problem!


Miss Incognito  

Av Trassel - 28 mars 2011 20:30


Mandel- och päronkaka med citron



 Ingredienser

  • 500 g mandelmassa
  • 5 ägg
  • rivet skal av 1 citron
  • 1 msk citronjuice
  • 3 skalade, urkärnade, klyftade päron
  • florsocker

 

Gör så här 

Sätt ugnen på 200°C.

Grovriv mandelmassa.

Blanda med ägg, rivet skal av citron och citronjuice.

Häll smeten i en smord form (24 cm i diameter) med löstagbar kant.

Lägg ner skalade, urkärnade, klyftade päron.

Grädda i nedre delen av ugnen 35–40 minuter. Låt svalna.

Pudra med florsocker. Voilá!


På bilden dekorerad med M&M's

Servera gärna med en klick vispad grädde! 




DIG IN!!!



Receptet kommer från ICA.se


 

Av Trassel - 28 mars 2011 13:00


Igår startade svenska Bachelorette på TV3. Givetvis hålller vi tummarna för att det är den charmige och vackre Christian som vinner Fridas hjärta! Go C!


Kvällens tema i burken blir KLÄDER!

Jag börjar med första avsnittet i en ny säsong av Project Runway med sympatiske och kunnige Tim Gunn. Kl. 20.00 i TV3. Ja jag vet att det är Heidi Klum som är programledare men Tim är min favorit, big time. Make it work!


Därefter, kl 21.00 knappar jag över till TV4 PLUS och Trinny och Susannah stylar Sverige. Två brittiska kvinnor med öga för vad som är snyggt och som bjuder på humor och sig själva!

Ikvällens avsnitt (1 av 8)  roddar de runt i Lund och ger hjälp till en stilmässig nystart för 10 personer.


Sedan tillbaka till TV3 för en dos Hollywoodglamour hos Superstylisten Jonas. Får se vad han hittar på kl. 22.00.



Min Mode Måndag Minsann!

 


En typisk Gunn pose!


   

Trinny & Susannah rules


 

Av Trassel - 28 mars 2011 07:54


Bortskänkes;

Febrig, hostig kropp med andningsbesvär.

Huvudvärk medföljer.

Hämtas omgående.




Ser ut som om maken får laga sig egen födelsedagsmiddag...  



Av Trassel - 27 mars 2011 21:10


FÖDELSEDAGSSÖNDAG








 


 


 


    


                        

Av Trassel - 27 mars 2011 13:15


  ca 7 timmar


1 värdinna med stort hjärta   

9 kvinnor i varierande ålder och storlek    

1 god måltid   

1 miljon skratt och fniss   

3 rågade msk kärlek   

1 nypa allvar        


Serveras med önskat antal vinflaskor   


Av Trassel - 27 mars 2011 10:11


Vilken härlig kväll!

10 kvinnor i varierande ålder kring ett bord fyllt med god mat och dryck.

De flesta var bekanta ansikten men även några nya.

Samtal, skratt och allvar i en salig röra.

Igår avhandlades det mesta.


  • Från Per Morberg - sällskapet delat i två läger. För; snygg, sexig, mumsig - WOW! Emot; svettig, fett hår - ett stort NEJ! Mannen i fråga sitter i detta nu i tv och intervjuas. Jag tycker han är en skön typ och sällar mig till värdinnans JA-skara! Mums!!!
  • Via huruvida Nacka är en förort...  Nej, hävdade bestämt hon som bor i Nacka!  Behöver jag säga att hon snabbt blev förpassad till utvisningsbåset (av oss innerstadsbor).
  • Till, hur man hanterar situationen när ens barn/deras vänner har drogproblem. Hur agera? Hur stötta? Var sätter man gränserna... Stora frågor. Olika åsikter men öppna sinnen!


Och dessa nya bekantskaper jag gjorde igår.

Ibland är det helt enkelt kärlek vid första ögonkastet! Och igår blev jag kär. Vilka underbara kvinnor! Er vill jag se mer av! Och prata mer med.

Trots att vi satt i över 7 timmar och samtalade (och jag kan lova att ljudnivån var hög) så konstaterade vi att vi var långt ifrån färdigpratade!

Så det lär bli fler middagar hemma på vår gata i stan!


 


           

Av Trassel - 26 mars 2011 15:58


Glöm nu inte ställa FRAM klockan 1 timme i natt!!!


Summertime. How long. Anytime you want. / MCR


Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards