Trassel Incognito

Alla inlägg den 1 april 2011

Av Trassel - 1 april 2011 20:15


Ikväll bakas det äppelpaj!


Amerikansk Apple Crisp från the Big Apple, passande!

I receptet stod det 2 1/2 lbs of apples.

Jag tog fel och tog 2 1/2 men.


Sorry... har lite problem med språket.


Får äta ensam ikväll.


Tack MW! 


 


Av Trassel - 1 april 2011 17:00


Juholt vårstädar.

Möblerar om.


Hon är ung, kvinna, mammaledig och har invandrarbakgrund. 

Maryam Yazdanfar.

 


Och sparkas nu av Juholt som går hårt fram med kvasten när han röjer...


Aj aj aj.... 

Var det verkligen så smart?


Det är mycket Juholt nu.



Här kan du läsa SvDs artikel.

Av Trassel - 1 april 2011 15:15


Men HALLÅ vart tog våren vägen?

Grått och mulet...

Våren spelar oss ett spratt!

Det är ju trots allt 1 April idag.


Livar opp det hela med ett färgglatt nagellack.

Nu jäklar ska det målas!

Finger och tånaglar!

Favoritmärket är O.P.I som har all världens färger.


Dagens färg blir Cajun Shrimp



Annars blir man glad bara av O.P.I's alla namn.


Vad sägs om Tickle My France, Ski Teal We Drop,

William Tell Me About OPI, Pandamonium Pink,

Party In My Cabana, And This Little Piggy,

Houston We Have a Purple osv osv...



 

Av Trassel - 1 april 2011 14:45


Det kom ett brev med posten i veckan...


Din brev- och paketservice flyttar / Med vänlig hälsning Posten


Jag som tycker jag har haft det långt och att det legat lite avsides (åt fel håll) får nu ännu längre att gå när jag ska hämta ut paket. 

921 meter för att var exakt. Om jag genar genom Vasaparken. 

Skickas mitt paket med Schenker slinker jag ner runt hörnan till 7Eleven på 2 röda.

Skickas mitt paket med Posten får jag ge mig ut på en storstadssafari i asfaltsdjungeln.

Jag som trodde jag bodde mitt inne i storstaden med närhet till allt!

Utom Posten då...


Men jag har funderat på om det inte är så att Posten har startat ett samarbete med FHI (Statens Folkhälsoinstitut). "Regelbunden fysisk aktivitet främjar hälsa och välbefinnande samt har en sjukdomsförebyggande effekt".


Vi får fler och fler överviktiga i dagens samhälle och det är ju enkelt att sitta där framför datorn och beställa varor  istället för att springa runt ute i affärerna och handla och samtidigt bränna kalorier (under ett tufft shoppingpass kan man bränna upp till 400 kalorier).

Nu blir i alla fall hämtandet av varorna motion! 

  


FHI rekommenderar 6-8 paket om dagen! 

Eller det kanske räcker med 6-8 i veckan...

    

Summa summarum; inget ont som inte har något gott med sig!

  

  


Ni har väl inte glömt 70-talets kampanj   

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards