Trassel Incognito

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Trassel - 8 april 2011 23:34


Hamnade under kvällen i filmen Flying Daggers.

Martial Arts och akrobatik på hög nivå.

Vackert och visuellt.


 

Av Trassel - 8 april 2011 20:28


 

Bloody Mary



 


 


Liten Röd mätt och nöjd



 


Mrs T says hi!

Av Trassel - 8 april 2011 16:11


Vädret kan inte riktigt bestämma sig idag...

Sol, blå himmel!

Regn, grått...

Sol. Moln.

Regn.


Hmmmm...


Har tillbringat några timmar nere på sta'n. 

Mest tittat och bara umgåtts. 

Najs!


Men kunde inte låta bli att köpa 2 små nagellack från Mavala. 

Vegas Pink. Blue Curaçao. Låter inte det exotiskt och härligt så säg!


När jag stod där och funderade på mitt färgval (6 lockande att välja mellan) började jag prata med en kvinna i min egen ålder som uppenbarligen hade samma problem, att välja bort några av dem... Hon valde 4 färger så idag var jag inte värst! Det visade sig att hon bloggar om make-up och skönhet! Alltid lika spännande att inleda samtal med helt främmande personer! 


Kan inte låta bli att reflektera över det här med serviceyrken.

Idag har jag mötts av två ytterligheter när det gäller bemötande. 

Den ena skulle ta betalt för en vara och stod bara och stirrade rakt ner i disken utan att möta min blick. Tar emot en vara, tar emot pengar lägger ner vara i påse samt överlämnar påsen till mig. Allt utan att ens titta på mig, möta mina blick. Sådant får mig att bli galen! Jag begär inte något översvallande mottagande eller något personligt bemötande (även om det naturligtvis är att föredra) men jag tycker det är självklart att titta upp och säga hej! 

Det är sådana tillfällen som får mig att vilja skrika högt eller att säga något riktigt konstigt och opassande bara för att få en reaktion! Ibland gör jag det också! Inte skriker alltså men säger något ironiskt eller ännu hellre något otroligt vänligt som får personen ifråga att reagera. Det brukar funka!

Den andra var en fantastiskt trevlig säljare på Åléns City som när jag frågade efter ett visst varumärke följde med mig genom halva varuhuset (samma våningsplan) för att visa vart de hade flyttat plaggen som jag undrade över. Det kallar jag service!

Jag har en hel del erfarenhet av service både som kund och med mer än 20 år i mitt nuvarande yrke. Jag vet hur man vill bli bemött men även hur man bemöter! Och tro mig, man kommer långt med att bara se personen man har framför sig i ögonen, ett hej och ett leeende! Visst man kan ha "dåliga dagar" men ögonkontakten får man aldrig glömma.


Hemma igen nu då. Middagsmaten inhandlad.

Gatan full av bilar som just nu omdirigeras från St Eriksgatan som för tillfället är helt avstängd eftersom den skett en stor olycka i korsningen med Torsgatan. Ambulanser och polisbilar är på plats och naturligtvis en massa folk som står och tittar. Personskador dessvärre... Inte första gången i den korsningen.


Just nu, solregn! Vackert! 

Samtidigt skriker laxen på mig. Och jag är hungrig! Så det är lika bra att sätta igång med matlagningen. Mot köket!!!

  

  


Tidigare idag tog jag en bild över ett grått Stockholm som jag bara var tvungen att piffa till lite.

Lägger upp en på det fina morgonvädret också! 


 

 

Av Trassel - 8 april 2011 10:00


En alldeles fantastisk fredag har jag bestämt mig för att det ska bli!


Solen skiner, temometern visar på 5 plusgrader, jag ska ut en sväng på stan med lunchsällskap, frisyren blev idag riktigt snygg trots att det egentligen är klippläge på den, kroppens krämpor talar med lågmäld röst så jag har bestämt mig för att totalignorera dem. Så får det bli! 

Ger mig ut på gatorna och njuter sol, vind och avgaser. Börjar så, sen får vi se vad dagen har att erbjuda i övrigt!

Ska bara klä på mig mascaran.


Ännu ett säkert vårtecken; mina gamla trogna gul/gröna BjörnBorg-boots har plockats fram.


Boots - check!

Solglasögon - check!

Mascara -check! ;)


Ready For Take-off!


 



Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards