Trassel Incognito

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Trassel - 5 april 2011 18:11


Kladdkaka med polka-chokladgrädde


Kladdkaka med polka-chokladgrädde
En klassisk kladdkaka med spännande chokladgrädde med smak av polkagris.
 

Ingredienser

 

200 g Arla® svenskt smör 
200 g mörk choklad 
4 ägg 
2 dl strösocker 
1 ½ dl vetemjöl 
1 krm salt 

2 ½ dl Arla Ko® vispgrädde 
1 ½ msk kakao 
1 msk florsocker 
200 g polkachoklad



Gör så här


  • Sätt ugnen på 200 grader.
  • Smält smöret i en kastrull.
  • Hacka chokladen och låt den smälta i smöret.
  • Vispa ägg och socker och blanda med chokladsmeten.
  • Rör ner mjöl och salt.
  • Häll smeten i smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter.
  • Grädda i mitten av ugnen 15-20 min.
  • Låt kallna.
  • Vispa grädden tillsammans med kakao och florsocker.
  • Hacka chokladen, vänd ner den i grädden och bred på kakan. Tips! Använd gärna Arla Köket® smaksatt vispgrädde choklad.
  • Då behöver du bara vispa grädden och blanda ner den hackade chokladen.

Av Trassel - 5 april 2011 15:45


Solsken, mysfika och två presenter!


Så kan ett möte med mams se ut. Och jag som inte fyller år förrän om en månad!

Fick ett jättefint armband som jag blev förälskad i inne på Kamari. 

Samt en sommarfäsch vit sjal med påsytt blommönster.

Min snälla mamma!!! 


Sen vilade vi fötterna på ett av mina favorithak här i Vasastan - Kaffeverket.

En god kopp te och deras fantastiskt goda ägg/kaviarsmörgås på stenugnsbakat bröd. Mums! 


Och jag kan nu meddela att våren definitivt är här! För jag har sett årets första humla! Tjohooooo!!!


 

Av Trassel - 5 april 2011 11:09



 

Den här gången är det Karl Lagerfeld som har designat för Coca Cola Light. 

Snyggt!

Tyvärr light då...


Onödigt vetande: Det sägs att Karl Lagerfeld gick ner 40 kg i vikt 2001 genom att bara dricka Coca-Cola light och äta ångkokta grönsaker. 

Vem inte om jag rekommenderar den dieten...

Av Trassel - 5 april 2011 07:53


       



Vet vilken Bachelorette-hunks mamma

som bakar de godaste bullarna. 

Och som har ett hjärta av guld!


  

Miss Incognito



Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards