Trassel Incognito

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Trassel - 6 april 2011 23:34


Alla ni som inte var på teater Påfågeln ikväll missade helt klart något!

Stort tack till Zuper Szenegänget som gav oss sitt allra bästa och roade oss så utomordentligt att skrattmusklerna har svårt att slappna av. Jag lär ha träningsvärk i ansiktet imorgon! Med nöje! 

Improvisationsteater! Hur kul är inte det? 

Snabba repliker, snabba kast och tvära vändningar. Imponerad är ordet! Och nu pratar vi amatörer som beter sig som proffs! 


Ett skratt på ca 10-15 minuter kan öka förbränningen med ca 10-40 kalorier. 

Jag säger bara det, jag måste ha förbränt en himla massa denna afton! 

Vaknar upp smal, lycklig och alltjämt med ett leende på läpparna imorgon.

En livsförlängande upplevelse helt enkelt!


  



       


   

     

 

Av Trassel - 6 april 2011 18:00


Befinner mig i köket med ena handen i grytan, med den andra knappar jag lite på ett inlägg och i den tredje har jag ett glas vin. Hur går det ihop tänker du nu...

Jo jag är ju kvinna! Vi pratar simultankapacitet!


På spisen står en köttfärssås och puttrar, pastavattnet väntar snällt på sin spaghetti och vinet är uppkorkat. Salladen hackad och klar samt dressingen redan blandad.

Familjen förhoppningsvis hungrig och min fru på väg hem. Jag är inte bigamist utan det är min fina vän M-lur som kommer hit och joinar oss. 

För senare ikväll ska vi på improvisationsteater!

Förväntar mig ett gott skratt!

Med M-lur blir det alltid skratt i alla fall så jag är lugn.

Rolig som norrmannen skulle ha sagt ;)

      

 Man skulle kunna tro att det serveras katt till middag...

Av Trassel - 6 april 2011 15:31


Ser på nyheterna, ett inslag om Berlusconi.

Man kan inte låta bli att förundras över den mannen.

Skulle gärna ta en titt i hans huvud och se vad som rör sig där inne... Eller, vid närmare eftertanke, inte! Hua! 

Hade det varit en svensk politiker som betett sig på detta viset så hade han varit förpassad till Snickerboa för länge sedan. Men inte Silvio inte! Han är som en katt med 9 liv (inte riktigt lika charmig bara).


Idag inleds rättegången mot Berlusconi där han anklagas för att ha köpt sex från en mindreårig prostituerad. Enligt honom själv är han ett oskyldigt offer för åklagare som sympatiserar med oppositionen i Italien.

Och han ska tydligen försvara sig själv...

En man med stort ego och självförtroende.


Är det nu vi få se om han har förbrukat sina 9 liv?

      

Här följer några klassiska Berlusconi citat:


"Jag är politikens Jesus Kristus. Jag är ett tålmodigt offer, jag står ut med allt och jag offrar mig själv för alla."
Mindre blygt uttalande om sin egen roll som politiker och landsfader.


"Se det som en campinghelg"
Berlusconis råd tillde tusentals italienare som blev hemlösa efter en jordbävning.


"Vi skulle behöva lika många poliser som vackra flickor i Italien, och det tror jag aldrig att vi uppnår."
Berlusconi om problemen med att stoppa våldtäkter.


"Mussolini mördade aldrig någon. Mussolini skickade iväg människor på semesterinternering."
Tvivelaktigt uttalande om den beryktade fascistiske premiärministern.


// Citat tagna från SVT.se

Av Trassel - 6 april 2011 12:21

  

    

  

Detta måste vara den ultimata kombinationen

av vischan möter storsta'n!

Lantlolla goes Hollywood!


Är uppväxt med "tollor".

Både de nedslitna Stockholmspjucken

och den blommiga Skanörsvarianten.

Kärlek.

Sommar.

Önskar.


Swedish Hasbeens - Sky High Slip In     Färg: NEON PINK      Pris: 1 695 SEK



P.S Fyller år om 1 månad... 

Storlek 39!

*Hint-hint* ;)

Av Trassel - 6 april 2011 12:03

  


Läser i AB om "Parlamentet-profilen" som

haft en romans med Agnetha Fältskog.

För 10 år sedan...

Pffft!!!

Jag vet vem han myser med nu.

Och nu snackar vi BABE!



 

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards