Trassel Incognito

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Trassel - 28 april 2011 12:41


Ofrivillig medlyssning på buss nr 4 på väg från St Eriksplan till Valhallavägen.


På ena sidan en yngre tjej i 20-års åldern. Pratandes högt och tydligt. 

Mådde tydligen inte så bra vilket hennes samtalspartner i andra änden utförligt informerades om. Liksom alla vi andra som satt på bussen. Hon avslutade i alla fall samtalet med: -Jag ska inte prata dig sönder och samman (tack för det tänkte jag som tog det som ett löfte). Varpå hon snabbt slog ett nytt nummer och började prata lika högt och lika informativt men en ny vän (så mycket för den tystnaden!).


Damen som satt på min andra sida däremot pratade med en mycket tyst och hemlighetsfull röst, sittandes vänd in mot fönstret. Där hörde jag inte alls vad som sades, dels på grund av hennes tonläge dels pågrund av "Prata-dig-sönder-och-samman-tjejen". Antar att det var något betydligt mer spännande som avhandlades där...


Tank att man aldrig kan få vara nöjd!


 

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards