Trassel Incognito

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Trassel - 16 april 2011 20:46


Lördag kväll.

God middag, lite vin och en film.

Liten Röd är givetvis med. På allt!


   Liten Röd med rött. A cat-with-box.   Bäst att lägga sig ned  Suddigt allt är!

Av Trassel - 16 april 2011 17:00


Nackdelen med våren är motorcyklarna som plockas fram.

De motorcyklar som kör omkring utan ljuddämpare alltså.

Och som drar på för full rulle mitt inne i stan.

De som har bråttom fram till nästa rödljus.

De som får fönsterrutorna att skallra så man tror de ska falla ur ramen och gå sönder.

De som får stackars ljudkänsliga öron att blöda.


Morr!!!


Jäklar, nu får jag väl Hells Angels efter mig...











      







Av Trassel - 16 april 2011 16:15


Av naturliga orsaker har vi många tulpaner hemma just nu.


Älskar tulpaner!!!


         

Av Trassel - 16 april 2011 14:15


Har precis haft världens skönaste konversation på Facebook!

Lite svårt (minst sagt...) att återge.

Och jag har fått en ny vän.

Min vän, Not-so-desperate-housewife i Auckland Nya Zeeland!

Cool tjej!!!

*stort leende på läpparna*

K-ponken som fick 252 kommentarer på sitt inlägg kanske inte är lika glad...


Who cares??? ;)



 

Av Trassel - 16 april 2011 12:11


  

Therese Kaneteg



som bloggar för Vi i Vasastan!


Ytterligare en favorit!


Foto Vi i Vasastan  


Av Trassel - 16 april 2011 10:14


Oj oj oj! 



Snacka om att ha en övernaturlig tro på sig själv! Vassilios Bakalis saknar inte självförtroende. Självgod, kvinnofientlig, odiplomatisk är andra ord som ramlar över mig!

Läs hans mejlsvar, det är Berlusconi-klass på det!!!


Men skrattar bäst som skrattar sist. 

Skönt att se att diplomatiskt immunitet inte innebär att du kan bete dig hur som helst...

Hoppas han redan sitter på planet hem till Grekland och att kabinpersonalen spiller lite kaffe i knät på honom!

Av Trassel - 16 april 2011 09:25


  • att vakna till en "nästan-tystnad". Dvs inga hysteriskt skrikande och gråtande dagisbarn. Bara en glatt kvittrande, vårsjungande liten fågel. Uppskattades av både mig och Liten Röd!
  • när grannbarnen ovanpå tar sovmorgon...
  • att äta frukost alldeles ensam innan resten av familjen har vaknat. Ensam och ensam... I sällskap av Liten Röd naturligtvis. Delandes på en skinksmörgås. Han tog skinkan, jag smörgåsen!

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards