Trassel Incognito

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Trassel - 4 april 2011 19:21


Eller Himmel över Vasastan


 

  


 



  

   

Av Trassel - 4 april 2011 18:38


Derbyhelvetet har börjat...

Helikoptrarna hovrar över stadsdelen.

Fyrverkerier, smällare (bomber) och polissirener.

Utegångsförbud råder i Vasastan.

Undrar hur mycket skadegörelse det blir den här gången...

  


 

Av Trassel - 4 april 2011 16:50



 



 


Av Trassel - 4 april 2011 15:01


nattduksbordet äsch det har jag ju inget... golvet just nu:


Är 276 sidor (ca 3/4) in i Kristina Ohlssons debutroman Askungar.

De andra 3 ligger på stand by!

Köper alltid 3-4 böcker på en gång. Måste ha hemma! Knarkar böcker...





     

Av Trassel - 4 april 2011 13:30


Vem vill vara en Tigermamma?


Tigern är en god simmare och badar ofta.

Där upphör likheterna.


Visst vill jag pusha och sporra mina barn.

Men att dissa en 4-årings födelsedagskort luktar

väldigt mycket Kinesisk Elitfabrik.

Tror faktiskt man kan curla med långa vassa klor (naglar).


Hörde jag någon viska ordet lagom...


Däremot kommer jag alltid slåss som en tigrinna för mina barn!

Av Trassel - 4 april 2011 13:15



Agneta Sjödin singel igen!


Alltså...

Man kan ju inte låta bli att undra när hon ska träffa rätt!

Har en trevlig singelkompis i Skåne hon borde träffa!

Vad säger du V?

Ska vi skippa "Så-ska-det-låta-Marika"...


Av Trassel - 4 april 2011 12:43


För er som hitills missat Zandra Lundberg, reporter och krönikör på Nöjesbladet är det nu dags att stifta bekanskap med henne här


En vass tjej! 

Vass = skarp spetsig slipad frän bitande genomträngande kraftfull snärtig bra skicklig duktig snygg stilig elegant



 

Bild Aftonbladet

Av Trassel - 4 april 2011 12:30


Så var det måndag igen. Helgen gick snabbt. 

Det har varit en lugn och skön helg med familjeumgänge, god mat samt tid att bara vara! Kela med katterna har tagit en stor del av tiden. Speciellt Liten Röd har varit riktigt kurrig och närgången och vid tillfällen varit så närgången att man tror han ska krypa in under skinnet på en. Mysigt! Men också mycket hårigt! Eftersom han fäller en hel del päls just nu. Så trots borstning känns det efter en rejäl gosomgång ibland som om jag ätit katt. Oskalad...

Drottningens favoritkelpose är på axeln. Med ett stadigt tag med sina stora tassar (stora för den lilla kropp hon har) hänger hon där över axeln. Tryckandes sitt huvud mot hals och huvud, tvättandes panna, hår eller ögonlock på sitt keloffer. Men Gud nåde om man sätter sig ner. Nej man ska stå elller gå runt med henne, precis som med en kinkig bebis (en jämförelse hon inte alls gillar). Krävande? Ja, men på ett ytterst lågmält och förfinat sätt. 

I helgen tog Liten Röds skinka slut. Och vi var dåliga människor och handlade ingen ny... Gissa om han varit oförstående då kylskåpet öppnats och ingen alspånsrökt har plockats fram! Hur kunde vi vara så elaka?

Upptäckte sent igår kväll att vi faktiskt hade räkor i frysen men de var oskalade och jag hade ingen lust att skala räkor mitt i natten när jag precis skulle gå och lägga mig. Lovade catsen (kidsen /bratsen) att de skulle få smaka imorgon (alltså idag). 

Så veckan fick börja med måndags-mys

Men de sitter fortfarande och tittar på mig med stora bedjande (Liten Röd) krävande (Drottningen) ögon.

Tror det betyder.  -Var det här allt!?

Känner mig som en dålig människa...


 

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards