Trassel Incognito

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Trassel - 22 april 2011 21:42


"Skyltfönster, ett fönster för presentation av varor eller tjänster. Skyltfönstret är att räkna som butikens ansikte utåt. Här presenteras varor och produkter på ett tilltalande och säljande sätt, allt för att fokusera på varan, kombinationer och dens användningsområde. Det är därför viktigt att skyltfönstret hålls uppdaterat, rent och snyggt så att förbipasserande ska fatta intresse för just dina varor eller produkter. Man har bara några få sekunder att fånga de förbipasserandes uppmärksamhet så kompositionen måste vara utförd på bästa sätt för att fånga intresse. Och det arbetet är det oftast en dekoratör som utför. Skyltning är inte samma sak som att ”pynta” i skyltfönstret. Det krävs kunskaper om färg, form, komposition och teknik för att få ett så bra resultat som möjligt."



    Färgaffär Surbrunnsgatan  +++

 Surbrunnsgatan  ++++

  Pre-skyltning  +++++

 

Hörnet Surbrunn/Tule  +++++

  Anti-skyltning  +

  Fönster mot Odenplan  ++++

   Vikingagatan  ++++

Av Trassel - 22 april 2011 21:24


Special delivery from the Big Apple.

Thanks to "short M"




  





 

Av Trassel - 22 april 2011 14:03


Sms-konveration med 13-årige sonen.

Jag befinner mig hemma hos väninnan på Karlbergsvägen ätandes middag samt sippandes vin. Han är hemma med övriga familjen.


19.34   Han: Kan du föra över 10 kr till mitt konto?

19.35   Jag: När jag kommer hem

19.36   Han: När är det?

19.37   Jag: Ta mitt kreditkort som ligger i plånboken i vardagsrummet

19.38   Han: Tack mamma!


23.45   Han: Lever du?

23.47   Jag: Nej


00.55   Han: Liten Röd saknar dig


01.52   Jag: På väg hem nu

Av Trassel - 22 april 2011 13:30


Allt sedan apoteksmonopolet släpptes fritt den 1 juli 2009 har det ploppat upp nya apotek runt om i Stockholm. Något som jag personligen tycker är fantastiskt roligt! Hyllmeter efter hyllmeter med spännande och snygga förpackningar, burkar och tuber! 


I januari i år öppnade P/S Apotek vid St Eriksplan här i Vasastan. 

Detta apotek har snabbt blivit en självklar favorit hos mig! 

Att stiga in i deras ljusa, fina lokaler ger mig känslan av att befinna mig i Paris!

Jag ryser i hela kroppen och får en härlig måbra-känsla! Den där känslan av att jag lika gärna skulle kunna befinna mig på ett smakfullt, välsorterat pharmacie i St Germain!

Många bra och prisvärda produkter erbjuds av trevlig och kunnig personal. Dessutom har de öppet alla dagar i veckan.

Själv frossar jag i märken som A-Derma (ett måste för en person som jag som har känslig hud), Avène samt La Roche-Posay! Självklart kan jag även handla plåster, näsdroppar och hämta ut min receptbelagda medicin här. Samt vaccinera mig och boka läkartid om jag eller min familj skulle behöva det.


Så när det värker i Paris-tarmen går jag ner till mitt apotek och shoppar mig en ask Ipren!



St Eriksplan 4




Brett sortiment


Avène och A-Derma - 2 favoriter


Ljusa, fräscha lokaler!








A-Derma, min räddare i nöden!


                 

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards