Trassel Incognito

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Trassel - 27 april 2011 23:15


Ikväll har jag varit på "hemligt" uppdrag.


Medger motvilligt att det finns andra vackra stadsdelar än Vasastan.

Fast inte riktigt lika vackra.

Och inte riktigt lika riktiga.


Men intressant var det!


 


 







 

Av Trassel - 27 april 2011 16:45


I augusti förra året skrotades busslinje 47.


Det var med stor sorg i hjärtat som jag (och med mig många andra Vasastansbor) blev överkörd av politikernas beslut. Har kanske inte saknat 47:an så mycket under vintermånaderna men... och det här är ett stort MEN....


Nu är det vår och redan på fredag ska jag och yngste sonen ta oss ut till Djurgården och Gröna Lund för att göra årets första besök på nöjesfältet (OBS!!! Endast för oss entusiaster som införskaffat Guldkort för 2011). Hur ska detta gå?

Tidigare kunde vi bekvämt gå ner till 47:ans busshållplats på Karlbergsvägen och sätta ner rumpan på ett säte och sitta där tills bussen stannade utanför Grönan. Då fick vi alltid sittplats samt kunde alltid le lite nöjt när bussen stannade vid Centralen, som oftast fick lämna en lång kö av besvikna människor bakom sig.

Den här sommaren kommer det bli helt annorlunda! Inte en chans att jag tänker ta mig ner till Hamngatan och trängas som boskap på spårvagnen. GLÖM DET! 

Så det lämnar oss med 2 alternativa flyktvägar (inrymningsvägar?):

Antingen tar vi tunnelbanan till Slussen och därifrån får vi ta färjan över. Eller mest troligt tar vi oss upp till Östra Station och glider ner med buss 44! Så får det nog bli. 

För ut till Grönan, det ska vi!


Foto från Busstidningen.se

  

Av Trassel - 27 april 2011 14:07


Hade tänkt mig en HELVIT-dag.

Det höll i cirka 35 minuter!

Alltså, det är ju inte så att jag har allvarliga problem.

Det förnekar jag bestämt! 

Häller upp i glaset men darrar till på handen så att jag spiller och då skvätter det på mina kläder..

Och det är nu det skiter sig.

Min vita tröja har fått fläckar och jag får naturligtvis byta den.

De vita byxorna klarar sig, som tur är.


Ni trodde väl inte att jag menade något annat!?







Av Trassel - 27 april 2011 13:40


Ni har väl inte missat norra halvklotets "wackiest blog"?

Eller södra halvklotets kanske jag borde skriva eftersom

människan för tillfället bor på Nya Zeeland.

Eller, äsch, jag drar till med Världens mest urflippade men roliga blogg! 

  

Läs och njut!

Och var redo att dra på smilbanden.

Om du har humor, förstås! ;)


 


Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards