Trassel Incognito

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Försmak av Eurovision och kladdkakebak!

Av Trassel - 19 april 2011 22:52


Sen middag ikväll igen då! Äldste sonen ute på sitt och vi andra kan unna oss en riktigt god Caesarsallad. Det är lika med att sommaren är här! 

Samtidigt som vi äter kikar och lyssnar vi på 'Inför Eurovision'. 

Nya låtar. Nya omdömen. Ny panel: Sarah Dawn Finer, Christine Meltzer, Andreas Johnson, Lotta Engberg och Thomas Lundin. 4 favoriter och en lite mindre favorit... Ni får själva gissa vem. Säger bara att jag fullständigt ÄLSKAR han Thomas! Han är så söt och rar! Hans finlandssvenska får mig att bli kär!


Sammanfattningen av våra (min flocks) reflektioner blir att vi tror på Finland, Schweiz, Turkiet och på Serbien. 

Tankarna som virvlar runt under låtpresentationen är:

  • Albanien-  hon ser läskig ut, säger yngsta sonen i samma sekund som jag tänker att han tänker så. 
  • Armenien - Boom Boom Chackalacka. Sååå dagis! Tuppen Ture typ..
  • Turkiet - melodiöst! De har verkligen hottat upp sig de senare åren.
  • Serbien + The Moniker = Sant om vi får bestämma! Härligt glatt!
  • Schweiz - Fler Nanananana än i MCR's Nanana! Mysig!
  • Finland - Drömmer oss bort. Vackert! "En liten ren droppe i Eurovision-dyngan" som Andreas säger. Håller med! 

  

Så där ja! Ut i köket och börjar rota i skåpen. Här ska det bakas kladdkaka med polka/chokladgrädde! Skrev ju om receptet här i bloggen tidigare och nu tänkte vi testa. Att klockan är halvvägs mot läggdags får inte bli ett hinder. Hittar socker, mjöl, salt men var sjutton finns ströbrödet... Letar, lyfter, svär lite, suckar. Inget ströbröd. Men en helvetes massa havregryn! Hur ofta äter vi havregrynsgröt? Tror jag hittar minst 3 påsar i skafferiet. Jaja, det går ju faktiskt lika bra med havregryn (bättre än selleri) tänker jag och "bröar" formen med dessa gryn. Så ska det till att smältas smör och choklad. Jag går på känn vad det gäller värme. Min kära morfar tittar säkert ner på mig från himmelen och undrar vad jag håller på med... Men så var han ju också konditor och hade koll på allt sådant här! Men i vilket fall som helst så smälter jag chokladen i smöret och blandar sedan detta med uppvispat ägg och socker. Mjölet och saltet får vara med och leka och allt slinker ner i den havregrynsprydda formen! Tjoff in i ugnen på 200*C. Klockan piper och nu står den och svalnar. Ska vispa polka/chokladgrädde om en stund och sedan blir det nog ett foto innan den skall provsmakas! 

Till saken hör att samtidigt som jag kladdar med kakan så får maken för sig att tillverka glassen som vi ska ta med oss på Påskafton. Vilket gör att det blir alltför trångt och något hetsigt i vårt lilla kök. I nästa liv önskar jag mig ett stort kök för minst 20 personer!

Så här sitter jag i köket och skriver mitt inlägg. Glassmaskinen går för fullt - enerverande ljud! Jag är trött = tycker-alla-ljud-är-JÄTTE-jobbiga! Kontentan är att jag sitter med mina hörselskydd på för att överhuvudtaget kunna få ur mig några ord... Och NEJ det blir ingen bild på det!


   Caesersallad



Kladdkaka med polka/chokladgrädde  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trassel - 9 april 2012 13:41


  Tänkte bara tala om att vi lever. Njuter av solen, ägg, lamm och annat gott.    ...

Av Trassel - 28 mars 2012 00:32


  Våren är här!  Likväl städningen av gator och trottoarer.   Men vad är meningen då de bara åker omkring och sprutar vatten omkring sig?   I dag blev det bara geggigt. Precis så skitigt är det!   Hurra våren!   ...

Av Trassel - 11 mars 2012 20:51


        ...L O R E E N ! ! !            Fy fan vilken utklassning det blev!   Jag sa ju det, på ett tidigt stadie.   Okey men vi kör en liten resumé: David Lindgren - Tänker aerobics, Sats. Han dansar och sjunger br...

Av Trassel - 5 mars 2012 08:09


 

Av Trassel - 3 mars 2012 22:56


  Sorry men i kväll är jag inte riktigt med.Vi firar födelsedag. Känns lite viktigare än vem som ska få åka till Globen. Så kvällen beskrivs ungefär så här: Champagne, löjrom Parmesankyckling  Ostar med gott rött Sarah Dawn Finer - snygg Tå...

Presentation


En grönögd blondins betraktelser och funderingar.
Om människor och händelser runt omkring oss.
Lite sött lite salt!

Kul att se dig här!!

Lämna gärna en kommentar om du har varit inne och kikat. Hur tänker du?

Gilla Trassel på Facebook

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Frågor på det?

3 besvarade frågor

Tidigare år

Bloggar jag följer

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards